Saya dah tak larat dah Pak Haji

Saya dah tak larat dah Pak Haji. Budak-budak kat sini main mercun macam besok je Raya. Mak bapak diaorang tak kisah ke? Nak pegi marah, nanti saya pulak kena marah macam hari tuh. Hari tu pukul 3 pagi budak-budak bodoh tu main mercun. Geram punya pasal saya pun turun la pegi marah. Pak guard kat kawasan ni tak marah pun budak-budak tu main mercun. Anak-anak orang besar ke main mercun tuh? Kalau anak-anak orang besar, saya harap diaorg mampus la bila main mercun tu nanti. Kalau tak mampus pun, mercun tuh meletup sebelum sempat diaorang lari. Biar tahun nih diaorang raya kat hospital.

Saya dah tak larat dah Pak Haji. Kontraktor kat atas umah nih dah berapa hari Sabtu dah buat kerja. Hari tu saya pegi marah sekali. Diam kejap. Sekarang buat balik. Tak larat dah Pak Haji nak dengar diaorang gerudi. Guard kat sini pun macam tak buat hapa. Management pun hampeh. Tiap-tiap hari pun tak de. Waktu nak kutip duit maintenance ada la pulak. Nak letup umah kat atas nih nanti bocor la lak saya punya siling. Nak marah tuan rumah tak tau sape. Nak bagitau persatuan penduduk kat sini macam la diaorang boleh buat hapa2. Budak-budak main mercun kat bawah nih pun diaorg tak buat apa, ini kan pulak kontraktor yang buat keja.

Sakit sungguh hati saya nih Pak Haji. Kalau ikutkan dah boleh mengamuk dah nih. Tapi nanti mati pulak budak-budak main mercun dengan kontraktor yang tak berhati perut tuh. Menda la lagi saya nak buat Pak Haji. Cuba ler bagi idea.

1 comment:

Anonymous said...

lempang je mie, habis cerita. rumah atas tu kao amik cat merah & cat kat pintu dia 'HARI SABTU JANGAN BUAT KERJA LA BODOH!!!'

- mAu yang kejam

ps: comelnyer anak nko