Ada blog tapi..

macam tak de blog. Menda lah aku nih. Asyik malas je nak update blog. Aduih.

Minggu nih bz giler kat ofis. Siap aku letak notis kat game yg aku main aku takkan login sepanjang minggu. Memang bz giler (although I've got to admit I can think more clearly about my certain jobs masa tengah bz tuh). Patutnya 2100++ student datang register tp cuma 1300++ je yg betul2 datang utk register. Dengar khabarnya ada lagi yg datang tapi entah ler, jadual pun tak dapat. Dulu waktu zaman madam selalu dia panggil meeting. Tiap2 kali ada event utk student baru mesti dia panggil datang meeting diskas2 sket2. Sekarang tak de pun. Bukan ler aku suka sangat meeting2 nih cuma rasa cam terkilan bila ada miscommunication kat situ. Pastu aku hangin bila staf-staf aku yg wat keja dapat makan lewat (punca silap kira orang untuk bfast aku dengar..entah ler). Aku tak kisah sgt dengan staf-staf teknikal bawah aku sebab kitaorg boleh take turn kuar pegi makan. But admin staf memang kena dok situ sepanjang hari. In fact kitaorg tak tutup kaunter pun waktu lunch. Sib baik waktu lunch student tak banyak datang dan bro Sabri pun bawak lunch awal, so, aku suruh ler diaorg pegi lunch.

Pastu lagi lawak ada orang ingat aku staf biasa2 je. Meaning level2 technician, kerani, and pembantu pegawai. Diaorg tak sangka aku nih pegawai. Ahaks. But aku rasa cam berbesar hati jugak sebab diaorg cakap aku tak sombong macam sesetengah pegawai yang lain. Prinsip aku senang, wat pe nak sombong2 nih. Sombong2 nih susah kalau nak wat keja. Tapi kalau aku wat mistake aku pantang kalau org tegur marah-marah atau cakap-cakap berlapik. Straight to the point la buddy. Kalau aku wat mistake bagitau. Aku sekarang nih cuba menerima dengan hati yg terbuka kalau aku wat salah. Dah salah aku, admit la. Anyway, for those staff yg cakap aku tak sombong dan boleh bergaul dengan staf bawahan tanpa rasa prejudis, thank you very much. Moga-moga kita akan bekerjasama untuk tempoh masa yang lama lagi. :)

Pastu ada sikit masalah dengan beberapa projek aku tapi sebab kan menda tu masalah kerja, aku rasa aku tak perlu tulis dalam nih. Kalau pembaca-pembaca blog aku dari dulu mesti tau aku jenis cam ne. Kalau marah aku dulu-dulu mesti aku kutuk orang tu abih2. Tapi disebabkan aku nih jenis yg pikir untuk kesejahteraan pekerjaaan ku untuk long term, better pendam la. Aku akan carik solution untuk solve menda2 nih. Its not easy but its not impossible.

Oh, for those people that I just met over this week and last week, nice to meet you. "Yoroshiku onegaishimasu".

Ja, matta ne!

1 comment:

Anonymous said...

Hello,
I have developed a new clean web 2.0 wordpress theme.

Has 2 colours silver and blue, has custom header(colour or image).
I am curently working on it, so if you have suggestions let me know.

You can view live demo and download from here www.getbelle.com
If you found bug reports or you have suggestions pm me.
Wish you a happing using.

many thanks to [url=http://www.usainstantpayday.com/]USAInstantPayDay.com[/url] for paying the hosting and developement of the theme

donalinsnaw