Perangai aku

Kadang-kadang aku terfikir, "apa nak jadi, jadik ler" bila aku wat sesuatu perkara. Nih ler perangai aku ari nih. Tapi berjaya gak aku siapkan server HP yang tak install-install lagi tuh. Tak bestnya server farm ada problem aircond. Aduih. Rasanya cam aircond rosak. Dah bagitau kat person in charge. Peliknya diaorg cakap semalam ok lagi. Arinih baru wat hal. Aku rasa la sebab aircond yg suppose menyejukkan bilik pada waktu tuh (bilik server tuh guna timer) rosak. Ataupun kena servis almaklumlah mungkin berabuk ke filter aircond tuh. Hehehe..

Cam biasa pas dah abih install aku tulis ler email yang panjang-panjang kat 'users' (ha..baru korang tau nape aku jarang tulih blog) mintak apa yg diaorg perlukan utk server dev tuh. Impianku nak dapatkan server dev utk department aku akhirnya berjaya. Biarpun cuma 1 dual core processor, 4 GB RAM dan 800 GB hard disk tapi aku tetap rasa hepi. Nak-nak lagi atas blade architecture (ha, rezal. ni lagenda ko kat sini. lama dah ko kena tgk blade tuh. baru tahun nih pakai rezal).

Kadang-kadang bila tengok orang lain pakai server best-best aku kempunan gak nak merasa. That's why aku beranikan diri utk membeli server tersebut. Berbekalkan duit RM100k & kepercayaan bos, aku pun contact ler segala macam vendor utk beli server tuh. Hasil usaha aku & beberapa orang lagi maka dapat ler tempat aku nih merasa 4 bijik server blade + 4 bijik storage. Cuma nak install nyer lambat. Server dah sampai lama (sebulan dah) tapi installnya baru ari nih. Sebab esok & lusa aku ada kursus ASP.NET basic (jangan gelak. aku just amik nak cukupkan point) maka tertangguh ler server tuh utk sehari dua. Sebut pasal kursus minggu dpn kursus lagi + bagi taklimat kat users.

Oh, nape skrg nih aku tulis pasal kerja dlm blog nih? Sesaja je. Tapi yg aku tulis nih semua nyer tak sulit. Korang bukan tau pun aku beli server model apa. Brand mungkin korang tau. :P

Ish. menghitung hari sungguh aku nih sblm aku dapat tgk anak-anak kesayangan aku tuh.

No comments: