Kan bagus kalau

1. Arak tak dijual secara terbuka di merata tempat. Ni tak, pergi 7 Eleven ada arak. Pergi Tesco ada arak. Pergi Giant ada arak. Pergi kedai runcit biasa pun ada arak. Memang hak bukan Islam untuk minum arak. Tapi tak terfikir ke, kalau la masyarakat Malaysia tak minum arak kan lagi better?

2. Rokok diharamkan dijual di Malaysia. Tak de lah orang hisap rokok merata tempat. Ni tak, nampak dah aku bawak anak still nak isap rokok lagi. Kat dalam kedai makan yang beraircond lak tuh. Sungguh tidak berperikemanusiaan. Memang lah hak diaorang nak merokok. Tapi hak bukan perokok jugak untuk hirup udara yang tak tercemar sebab asap rokok.

3. Ada LRT kat Penang nih yang hubungkan tempat-tempat strategik. Apsal la Tsu Koon tak terfikir. Kalau ada LRT, at least dapat kurangkan kenderaan kat jalan raya. Untuk kerajaan Guan Eng, buatlah site visit kat Singapura, Korea Selatan dgn Jepun. Tengok cam ne diaorang manage 'monorail' dan LRT. Pastu leh implement kat Penang. Memang kos tinggi, tapi kalau kerajaan tak mampu, at least privatise. Dengan populasi lebih dari 1 juta takkan tak de syarikat yang berminat kot? Kalau local company tak berminat, kita direct award kat JR ke. Hehehe..

4. Kereta aku boleh terbang. Tak de lah nak hadapi jem tiap kali nak balik umah.

5. Apa yang aku fikir terus muncul atas kertas @ atas medium yang digunakan untuk menaip.

6. Aku tau semua menda. At least tak yah nak tanya datuk Google dengan pakcik Wiki dah. Huhuhu..

Sekian sajalah impian yang tak akan tercapai wat masa sekarang. :D

1 comment:

mamaeesya said...

1- arak tu aku setuju..

2- rokok pun aku setuju.. aku slalu kalau ada org yg tak reti bahse, duk isap rokok kat meja sebelah, asap lak duk kene anak aku, makanya aku akan buat2 kipas muka anak aku...sambil cakap.."hish..busuk ler..sian anak mama kene hidu asap rokok" kuat2..hahahaha..pompuan boleh kot buat camni..kalau laki agaknya leh gaduh bertumbuk.. :p

3- LRT no komen..umah aku 3 minit jer dari opis..kekeke

4- kete terbang aku nak gak..supaya aku leh jalan2 tanpa perlu benti kat traffic light..

5- no 5 ni aku takmo..sbb karang aku duk pikir dlm kepala otak mengumpat org ke ape..tetibe muncul kat kertas ke kat ym ke..mampus aku..hahaha

6- kalau tau semua bende, nanti aku mati ada org buat klon otak aku..takmoooo!!~